O efektywnych reklamach

Skuteczna reklama

Celem reklamy jest takie emanowanie na zmysły człowieka (wzrok, słuch, węch, dotyk), aby powstał w jego rozumie pozytywny wizerunek towaru i chęć jego posiadania. Efektywna reklama to taka, która nie tylko osiągnie cel zasadniczy, natomiast i sama w sobie zostanie zakodowana. Zwykle spotykane odmiany reklamy to:

– telewizyjna (obraz, dźwięk, słowa),

– radiowa (dźwięk, słowa),

– próbki produktu (dotyk, zapach),

– napisy, znaki graficzne (obraz).

Badania podkreślają, że większość ludzi jest „wzrokowcami”, więc na tok poznawania i utrwalania emanują impulsy wzrokowe. Na tę grupę najmocniej oddziaływać będą reklamy z obrazem tj. telewizyjna, banery, pylony, tablice i kasetony reklamowe. O wpływie tego gatunku reklam można przekonać się oglądając kluczowe handlowe ulice wielkich miast. Kolorowe, podświetlane, migoczące – mają za zadanie przykuć uwagę na siebie i na produkt, który reklamują dzień i noc.

Kasetony reklamowe

To perfekcyjny przykład takiej reklamy. Estetyczne wizualnie i niezwykle trwałe kasetony są znakomitą wizytówką zakładów usługowych (kosmetycznych, fryzjerskich, stomatologicznych itp.), gastronomicznych (bary, puby), punktów sprzedaży. Technologię wykonania i wygląd można z łatwością dostosować do wymogów petenta (rodzaj płyty, oświetlenia i grafiki). Można zamówić druk jedno- bądź dwustronny, druk uv bądź solventowy, różne materiały i kolory. Uzupełniającym ważnym aspektem tego gatunku reklamy jest krótki czas realizacji oraz nieduże wydatki.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Podstawy reklamy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.